Op Zoekbijbaan.nl kun je direct zoeken in 695 bijbanen op middelbaar, MBO, HBO en WO niveau. Vind snel je ideale bijbaan en solliciteer direct online!

Welkom bezoeker, heb je al een profiel op Zoekbijbaan.nl? Klik hier om in te loggen. Heb je nog geen profiel? Klik hier om je aan te melden! Bent u werkgever? Klik dan hier!

Columns

Nieuwsberichten | Persberichten

Dit zet je juist niet in je sollicitatiebrief!

Dinsdag 25 februari 2014 - Sanne Hofman

Een goede sollicitatiebrief scheelt al de helft. Het kan je maken of breken. De sollicitatiebrief is het eerste wat de hopelijk toekomstige werkgever van jou ziet. Zorg dus dat je gelijk een goede indruk maakt. Beginnersfouten maken we allemaal wel eens. Daarom helpen wij je door te vertellen wat je echt niet kunt doen in een sollicitatiebrief!

Al eerder hebben wij in verschillende artikelen tips gegeven over wat je niet in je cv zet, wat je niet moet zeggen en doen tijdens je sollicitatiegesprek en wat je absoluut niet zegt op je eerste werkdag. We gaan nu even terug naar het begin van alles, de sollicitatiebrief.

De sollicitatiebrief is misschien wel het belangrijkst van heel de sollicitatieprocedure. Naar aanleiding van de brief beslist een werkgever of je wordt uitgenodigd voor een gesprek en of je jezelf verder mag presenteren. Wij geven je wat tips over wat je juist niet in een sollicitatiebrief zet!


-    Zorg ervoor dat je de bekende beginnersfouten niet maakt. Controleer op spelfouten, zorg dat de aanhef goed is,  zorg dat je verhaal niet te langdradig is en zorg ervoor dat je alleen maar relevante informatie vertelt. Een sollicitatiebrief van één pagina is lang genoeg.
-    Gebruik de sollicitatiebrief niet om je cv te herhalen maar juist om je cv aan te vullen. Ga in je sollicitatiebrief meer in op details.
-    Maak geen standaard brief met standaard zinnen. Maak voor elke vacature een andere brief. Ga in je brief in op het bedrijf en laat zien dat je enthousiast bent over juist die bepaalde functie.
-    Geef in je sollicitatiebrief geen aandacht aan je zwakke punten. Vertel juist wat jij te bieden hebt en hoe jij door jouw ervaringen veel kan betekenen voor het bedrijf.
-    Vertel niet wat het bedrijf voor jou kan betekenen maar juist andersom. Het bedrijf wilt weten wat jij het bedrijf voor meerwaarde kan bieden.


Bron: Intermediair
 


Bookmark dit artikel:
| Feed bekijken | Toon alle