Op Zoekbijbaan.nl kun je direct zoeken in 734 bijbanen op middelbaar, MBO, HBO en WO niveau. Vind snel je ideale bijbaan en solliciteer direct online!

Welkom bezoeker, heb je al een profiel op Zoekbijbaan.nl? Klik hier om in te loggen. Heb je nog geen profiel? Klik hier om je aan te melden! Bent u werkgever? Klik dan hier!

Columns

Nieuwsberichten | Persberichten

Gezond en makkelijk eten

Donderdag 15 november 2012 - Merely van der Drift

Op kamers wonen is niet altijd goed voor je gezondheid. Je maakt lange dagen op school, moet veel studeren en je hebt echt geen zin om je elke avond in de keuken uit te sloven. Vaak eet je alleen, dus wordt er al snel een boterham gemaakt of iets besteld. Elke dag pizza’s en chinees is ook niet goed voor je, dus hebben we de 5 makkelijkste gerechten op een rijtje gezet, die ook nog gezond zijn.

  1. Opwarmmaaltijden

Bij elke supermarkt wordt het assortiment opwarmmaaltijden steeds groter. Pasta’s, nasi, bami hamburgers, poffertjes en pannenkoeken, maar ook boerenkool en andere Hollandse gerechten kan je steeds meer krijgen. Ik was er nooit fan van, maar nadat ik vorige week de pasta zalm had geprobeerd ben ik ook helemaal om. Even snel in de magnetron en klaar.

  1. Wraps

Lekker en ook nog makkelijk. Wraps. Haal van te voren alvast wat kipfilet ( of gehakt ) uit de vriezer. Wanneer je thuis komt hoef je het alleen maar te bakken. Snij er wat sla, komkommer en tomaat bij en bak eventueel wat groente. De wraps hoeven maar één minuut in de magnetron en klaar is kees.

  1. Salade

Je kan steeds meer salades kant-en-klaar kopen, maar zelf maken is natuurlijk veel lekkerder. Koop sla naar keuze bij de supermarkt. Voeg daar de standaard ingrediënten zoals komkommer, tomaat, uitjes etc. bij. Een klein zakje saladedressing zorgt al voor een lekkerdere smaak. Daarna kan je toevoegen wat je wilt. Zo kan je er zo lang over doen als je zelf wilt. Opties zijn om pasta te koken en het koud te laten worden, tonijn of kip erbij te voegen of het geheel vegetarisch te maken met mozzarella  en andere kaassoorten.  Je kan het zo vol maken als je zelf wilt.

  1. Macaroni of spaghetti

Het kan bijna niet makkelijker. Koop pasta en pastasaus. Je kan ook een pakje kopen van bijvoorbeeld Honig of Knorr, daar zit het allemaal al bij elkaar. Je doet de pasta in de ene pan en saus in een ander. Ongeveer 5 tot 10 minuten laten koken, eventueel nog wat extra kruiden doorheen doen en je hebt lekkere pasta.

  1. Soep met brood

Lekker voor af en toe en snel klaar. Neem een stevige soep, waar veel groente in zit. Even warm maken, dan is dat zo klaar. Je kunt daarnaast kiezen voor stokbrood waar de kruidenboter al in zit, of lekker zelf wat smeersels kopen. Makkelijk en zo gedaan. Als het niet genoeg voor je is, kan je altijd nog een tosti met ham, kaas of kipfilet er bij maken.

Sommige gerechten zijn nou eenmaal niet voor één of twee personen, maar voor meerdere personen. Gelukkig kan je veel in de koelkast zetten en de volgende dag opeten. Pasta zalm, is bijvoorbeeld heerlijk om de volgende dag koud op te eten, maar opwarmen is het ook gewoon nog te eten. Zo heb je voor de rest van de week ook eten.

Trefwoorden: Top Makkelijker Kamers Eten