856 bijbanen op middelbaar, MBO, HBO en WO niveau.




Meld je gratis aan

en vind sneller jouw bijbaan!

Maak je profiel aan


Zoek jouw bijbaan

Uitgebreid zoeken

Nieuwsberichten

PersberichtenColumns


Grote supermarkten moeten korting blijven geven

Donderdag 23 oktober 2014 - Tara Stokdijk

Volgens analist Mathijs Deguelle van ABN Amro zijn de grote supermarkten genoodzaakt om consumenten korting te blijven geven. Dit hebben zij zelf veroorzaakt door steeds meer op prijs te zijn gaan focussen. Klanten zijn gewend geraakt aan de lage prijzen en deze moeten zij nu blijven aanbieden.

18 procent van de verkopen in de supermarkt is met korting, zegt Deguelle. Voor de crisis was dit nog 12 tot 13 procent. Grotere supermarkten gaan steeds meer focussen op de prijzen, maar andere zaken blijven hierdoor liggen. De goedkopere supermarkten gaan steeds meer investeren in kwaliteit en A-merken waardoor deze steeds aantrekkelijker worden.

Het is voor de grotere supermarkten lastig om met die concurrentie om te gaan. Ze moeten zich blijven focussen op aanbiedingen. Wanneer de focus ergens anders op komt te liggen is er een groot risico op verlies in omzet.

Bron: Nu.nl